روبات ها به خدمت ارتش درمی آیند ، توسعه فناوری هایی برای تبدیل چوب به برق

به گزارش ارانیوز، گروهی از دانشمندان ارتش آمریکا گرما را به الکتریسیته تبدیل کردند تا روبات های مستقل را برای ماه ها نیروبخشی کنند.

روبات ها به خدمت ارتش درمی آیند ، توسعه فناوری هایی برای تبدیل چوب به برق

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، به گفته محققان ارتش، یک مولد کارآمد انرژی طراحی شده تا بتواند اقامتگاه های خصوصی را نیرو ببخشد و برق وسایل نقلیه نظامی را برای ماه ها تامین کند.

گروهی از دانشمندان و مهندسان آزمایشگاه تحقیقاتی فرماندهی توسعه توانایی های ارتش آمریکا بر تسریع مدرنیزه سازی ارتش متمرکز شده اند. این آزمایش ها بخشی از کار هایی است که تقریبا دو سال پیش در حمایت از آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وزارت انرژی به منظور تکامل مولد چرخه استرلینگ که به علت کارآیی بالا، سکوت، عمرطولانی و انتشار کم شناخته می شود، آغاز شد.

محققان به دنبال قابلیت های چندسوختی هستند. علاوه بر سوخت های فسیلی، آن ها در حال توسعه فناوری های جدیدی هستند تا بطور موثر زیست توده هایی مانند چوب را به برق تبدیل کنند.

جاستین شوماکر، محقق اصلی آزمایشگاه در مورد این پروژه، گفت: این اولین باری است که مولد استرلینگ در این مقیاس برای پیشرانش روی یک وسیله نقلیه زمینی خودمختار استفاده می شود. برای اینکه یک موتور استرلینگ کار کند، باید تفاوت دمایی بین پایانه های سرد و گرم وجود داشته باشد. حلقه خنک کننده گرما را از انتهای سرد گرفته و آن را سرد نگه می دارد.

محققان چندین فناوری جدید را طراحی و تولید کرده اند تا از این مولد برای پیشران استفاده کنند. اولین مبدل DC-DC بود که به طور مؤثر نیروی الکتریسیته را از دستگاه مولد استرلینگ به اتوبوس برقی منتقل می کرد. آن ها همچنین یک وسیله نقلیه بزرگ بدون سرنشین را که توانایی سفر در خشکی و آب دارد، اصلاح کردند، بدون اینکه شاسی یا چرخ های آن صدمه ببینند.

وی اضافه کرد: همه اقدامات باید به گونه ای انجام شوند که به خوبی قابلیت ها را در وسیله ادغام کرده و قابل اعتماد باشد. همچنین بتواند از برق کمی برای پمپ ها و فن ها استفاده کند و از فضای کافی برای کار در روز های بسیار گرم برخوردار باشد.

عناصر نرم افزاری، برقی و مکانیکی زیادی برای ادغام دستگاه مولد استرلینگ در وسایل نقلیه برقی هیبریدی به منظور راندن مورد نیاز است. شوماکر خاطرنشان کرد: روزی، روبات های خودمختار از وظایف معین سربازی نیز فراتر می فرایند و این کار را بدون نیاز به غذا خوردن، خوابیدن یا استراحت انجام می دهند. امیدوارم فرصتی برای تأمین بودجه نسخه بعدی این فناوری وجود داشته باشد تا بتوانیم بر جنبه هایی متمرکز شویم که آن را سبک تر و مقرون به صرفه تر می کند، زیرا این دستگاه کارآیی خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 685

به "روبات ها به خدمت ارتش درمی آیند ، توسعه فناوری هایی برای تبدیل چوب به برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات ها به خدمت ارتش درمی آیند ، توسعه فناوری هایی برای تبدیل چوب به برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید