دیوان عالی آمریکا به اسناد مالی ترامپ رسیدگی می کند

به گزارش ارانیوز، دیوان عالی آمریکا روز سه شنبه به مساله ارائه اظهارنامه مالیاتی و سوابق مالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به کنگره و دادستان های نیویورک، رسیدگی می کند.

دیوان عالی آمریکا به اسناد مالی ترامپ رسیدگی می کند

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دیوان عالی آمریکا همچنین از این فرصت برای تعریف بهتر محدودیت های مربوط به مصونیت رئیس جمهوری بهره می گیرد.

9 قاضی دیوان عالی که به دلیل شیوع کووید-19 در خانه قرنطینه هستند، در جلسه ای که قرار است از تلویزیون پخش شود، وکلای هر دو طرف را از طریق تلفن مورد پرسش و پاسخ قرار می دهند.

این جلسه که برای اواخر ماه مارس (فروردین ماه) درنظر گرفته شده بود، اکنون برگزار می شود تا قضات دادگاه زمان کافی برای تصمیم گیری درمورد این مساله قبل از انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا داشته باشند.

ترامپ اولین رئیس جمهوری پس از ریچارد نیکسون رئیس جمهوری سال های 1970میلادی آمریکاست که از انتشار اظهارنامه های مالیاتی اش خودداری کرده است. این مساله، حدس هایی در مورد ارزش واقعی دارائی های وی را رقم زده است.

کنندگان دموکرات از زمان دراختیار دریافت کنترل مجلس کنندگان آمریکا مشتاق بوده اند از اسناد مالی ترامپ سردرآورند.

چند کمیته کنگره با انتشار احضاریه هایی برای شرکت حسابدار ترامپ موسوم به مازار و دویچه بانک و بانک آمریکایی کپیتال وان، خواستار دسترسی به سوابق مالی رئیس جمهوری از سال های 2011 تا 2018 شده اند.

دادگاهی در آمریکا چندی پیش از دویچه بانک خواست اسناد مالی ترامپ را ارائه دهد، اما اجرای این حکم به بعد موکول شد. براساس حکم دادگاه، قرار بود این بانک آلمانی اسناد مالی ترامپ را تحویل دهد، اما وکلای او برای سومین بار پیروز شدند با مراجعه به دیوان عالی آمریکا، اجرای آن را متوقف کنند.

قضات دیوان عالی آمریکا ساعت نخست جلسه روز سه شنبه را به مساله احضاریه های کنگره می پردازند. در مرحله بعد، قضات دادگاه مسئولیت رسیدگی به مصونیت رئیس جمهوری را برعهده می گیرند.

وکلای مدافع ترامپ اینگونه استدلال می کنند که رئیس جمهوری آمریکا تا زمان حضور در کاخ سفید از مصونیت کامل برخوردار است.

یکی از وکلای ترامپ حتی در یک جلسه دادگاه فرجام گفت که ترامپ می تواند فردی را در خیابان پنجم نیویورک به ضرب گلوله به قتل رساند و تا زمانی که در راس قدرت است، با مجازات حقوقی روبه رو نشود.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به طور معمول اظهارنامه مالیاتی خود را در طول مبارزات انتخاباتی منتشر می کنند اما ترامپ از دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی به بهانه های مختلف، از انتشار این اسناد خودداری کرده است. او همچنین پس از حضور در کاخ سفید، برای انتشار و ارائه این اسناد و دیگر مدارک مالی خود به مجلس کنندگان مانع تراشی کرده است.

منتقدان ترامپ بر این باورند که او چیزی برای پنهان کردن دارد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 698

به "دیوان عالی آمریکا به اسناد مالی ترامپ رسیدگی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی آمریکا به اسناد مالی ترامپ رسیدگی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید