دیدار نماینده سازمان ملل در یمن با محمد بن سلمان

به گزارش ارانیوز، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در یمن در دیدار با ولی عهد سعودی، از توافق میان دولت مستعفی یمن با شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب استقبال کرد.

دیدار نماینده سازمان ملل در یمن با محمد بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در یمن شامگاه گذشته (پنجشنبه) با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در ریاض دیدار و گفت و گو کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه الشرق الاوسط، در این دیدار دو طرف آخرین تحولات یمن و همکاری های دو طرف در این زمینه را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

گریفیتس در این دیدار امضای توافق نامه میان دولت مستعفی یمن با شورای انتقالی جنوب را به بن سلمان تبریک گفت و مدعی شد که این توافق با کوشش دولت سعودی رقم خورده است.

در مقابل ولی عهد سعودی نیز ابراز امیدواری کرد که این توافق فتح بابی برای یک راهکار سیاسی فراگیر در یمن گردد و مدعی شد که دولت سعودی همیشه در پی صلح و ثبات در این کشور است.

این دیدار پس از آن صورت می گیرد که دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب روز سه شنبه گذشته پس از دو بار تعویق، سرانجام توافق صلحی را در پی ماهها درگیری در ریاض امضاء کردند. (جزئیات بیشتر)

پس از این توافق که از آن بعنوان تقسیم قدرت میان دولت سعودی و امارات در یمن یاد می گردد، مقر دولت منصور هادی بار دیگر به شهر عدن بازخواهد گشت.

از سوی دیگر ابراز امیدواری ولی عهد سعودی از توافق فراگیر صلح در یمن در حالی است که روز چهارشنبه گذشته یک مقام سعودی مدعی شد که کشورش برای حل بحران یمن با جنبش انصارالله در ارتباط است.

عبدالإله حجر مشاور شورای عالی سیاسی یمن نیز در امور دیپلماتیک هم در گفت وگویی با شبکه المیادین بیان کرد، سعی بر سرانجام دادن به جنگ یمن است.

وی گفت، عربستان در کوشش است که با محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ارتباط برقرار کند و این کشور از ابتدا به وسیله سفیرش با آنها در ارتباط بوده است.

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن، نیز در واکنش به این خبرها از تیم مذاکره کننده یمنی خواسته است تا مذاکره بر اساس ابتکار کشور های شورای همکاری خلیج فارس، دستاورد های مذاکرات ملی یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت را هرگز نپذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 222

به "دیدار نماینده سازمان ملل در یمن با محمد بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده سازمان ملل در یمن با محمد بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید