دولت یارانه درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرد

به گزارش ارانیوز، حسینعلی شهریاری گفت: با گذشت 9 ماه از سال دولت هنوز یارانه مربوط به درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرده است.

دولت یارانه درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه بودجه بخش بهداشت و درمان در سال آینده 57 درصد نسبت به سال جاری افزایش را نشان می دهد، اما آنچه که مهم است این است که این بودجه به طور کامل و در زمان خود تخصیص یابد.

وی افزود: مسئله ای که ما در سال جاری با آن روبرو هستیم، عدم اختصاص به موقع اعتبارات بخش درمان در زمان خود است و ردیف های اعتباری ای در این بخش هست که هنوز هیچ اعتباری و هیچ بودجه ای برای آن تخصیص نیافته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه بخش بهداشت و درمان کشور در سال جاری 86 هزار میلیارد تومان است که این عدد در سال 1400 به 136 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما همانطور که گفتم مهم پرداخت به موقع این اعتبارات است، نه این که فقط در لایحه افزایش پیدا کند.

شهریاری خاطرنشان کرد: بودجه درمان در سال آینده افزایشی است به طور مثال بودجه مربوط به بیمه سلامت از 13 هزار میلیارد تومان در سال جاری به 20 هزار میلیارد تومان در سال 1400 افزایش یافته است.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث پرداخت یارانه بخش درمان، در سال جاری 3900 میلیارد تومان به این بخش تخصیص یافته بود که بخش هایی هستند که هنوز یک ریال یارانه هم در این حوزه دریافت نکرده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به عنوان مثال با گذشت 9 ماه از سال جاری هنوز یارانه مربوط به درمان بیماران خاص و صعب العلاج که 185 میلیارد تومان است، پرداخت نشده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: البته پیش هم آمده که ردیف های اعتباری در ماه های پایانی سال به یکباره پرداخت می شده، اما نکته مهم اینجاست که این بودجه به موقع پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1095

به "دولت یارانه درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت یارانه درمان بیماران صعب العلاج را پرداخت نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید