درخواست اتحادیه اروپا از ناتو برای پشتیبانی از ماموریت دریایی ایرینی

به گزارش ارانیوز، اتحادیه اروپا از ائتلاف نظامی ناتو حمایت از این اتحادیه در اجرای ماموریت دریایی نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی موسوم به ایرینی را درخواست کرد.

درخواست اتحادیه اروپا از ناتو برای پشتیبانی از ماموریت دریایی ایرینی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، اتحادیه اروپا از ناتو حمایت برای عملیات دریایی موسوم به ایرینی برای کنترل تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را درخواست نموده است.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا روز آدینه خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا با ائتلاف نظامی ناتو برای مصاحبه درباره توافق احتمالی برای همکاری با ماموریت موسوم به نگهبان دریایی ناتو در شرق دریای مدیترانه تماس گرفته است.

پیش از آن یک کشتی جنگی ترکیه ای روز چهارشنبه مانع عملیات نظارتی اتحادیه اروپا بر تحریم تسلیحاتی لیبی شده بود.

اتحادیه اروپا عملیات موسوم به ایرینی برای اجرای کنترل تسلیحاتی بر لیبی را در اواخر ماه مارس امسال میلادی تصمیم گیری کرد.

در چارچوب عملیاتی به رهبری ناتو موسوم به نگهبان دریایی دو کشتی در دریای مدیترانه مستقر شده اند. این ماموریت ناتو برای مبارزه با فعالیت های تروریستی و تامین امنیت مسیرهای دریایی و جلوگیری از قاچاق اسلحه طراحی شده است.

این عملیات ناتو سال های طولانی با عملیات دریایی اروپایی موسوم به سوفیا برای نجات پناهندگان از دریای مدیترانه همکاری خوبی داشت.

یک سخنگوی ناتو حالا اعلام نموده است که اعضای ائتلاف نظامی ناتو در حال بحث و مصاحبه درباره چگونگی حمایت احتمالی ناتو از ماموریت دریایی اروپایی موسوم به ایرینی هستند. وی در این باره گفته است این مسئله که تحریم تسلیحاتی لیبی کاملا اجرایی گردد بسیار اهمیت دارد. با این همه تغییر ماموریت ناتو به تایید همه کشورهای عضو این ائتلاف نظامی از جمله ترکیه احتیاج دارد.

اتحادیه اروپا عملیات جدید نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی موسوم به ایرینی را از 31 مارس (12 فروردین) گذشته آغاز کرد. این اتحادیه به دنبال آن است که در عملیات جدید خود به وسیله هوایی و دریایی بر فرایند ممنوعیت ورود سلاح به لیبی نظارت داشته باشد.

هدف اتحادیه اروپا از اجرایی کردن این طرح، حمایت از فرایند صلح در لیبی و پایداری این کشور اعلام شده است.

طرح ایرینی جایگزین عملیات دریایی قبلی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به سوفیا شده است.

این عملیات اتحادیه اروپا برای جلوگیری از هجوم مجدد پناهندگان به وسیله دریای مدیترانه بسیار دورتر از منطقه فرار مهاجران برگزار می گردد.

در ماه ژانویه به ابتکار برلین کنفرانس صلح لیبی در این کشور برگزار گردید و در این کنفرانس 16 کشور و سازمان بین المللی در این باره توافق کردند که به دخالت های خارجی در این کشور خاتمه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 758

به "درخواست اتحادیه اروپا از ناتو برای پشتیبانی از ماموریت دریایی ایرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتحادیه اروپا از ناتو برای پشتیبانی از ماموریت دریایی ایرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید