خبرنگاران 2137 روستای آذربایجان غربی دارای پوشش ارتباطی است

به گزارش ارانیوز، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 196 روستای بالای 20 خانوار در این استان وجود دارد که پوشش ارتباطی 2 هزار و 137 روستای این استان فراهم شده است.

خبرنگاران 2137 روستای آذربایجان غربی دارای پوشش ارتباطی است

قاسم جلیلی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر تنها 59 روستای این استان، پوشش ارتباطی ندارد که این موضوع در قالب طرح USO به اپراتورهای ارتباطی به صورت پیمانکاری واگذار شده است.

وی ادامه داد: از مجموع روستاهای دارای ارتباط هزار و 349 روستا دارای بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل، 2 هزار و 86 روستا دارای بستر اپراتور همراه اول و در بعضی روستاها نیز از هر 2 بستر ارتباطی برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: با این آمار 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای پوشش ارتباطی است.

جلیلی نژاد ادامه داد: بعد از پایش ارتباطی روستاهای آذربایجان غربی به صورت میدانی درصدد برطرف مسائل ارتباطات روستاهای فاقد پوشش هستیم.

وی با اشاره به طرح های اجرا شده برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در ان استان گفت: سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در استان پیگیری می گردد.

وی اضافه نمود: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف است 80 درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند که تا به امروز اتصال 75 درصد از روستاهای آذربایجان غربی تحقق یافته است.

در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره به وسیله این ادارات کل در استان ها پیگیری می گردد و به همین دلیل وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 886

به "خبرنگاران 2137 روستای آذربایجان غربی دارای پوشش ارتباطی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2137 روستای آذربایجان غربی دارای پوشش ارتباطی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید