خبرنگاران 1.5میلیون خوزستانی سلامت سنجی شدند

به گزارش ارانیوز، اهواز -خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یک و نیم میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان از طریق سامانه خوداظهاری از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مورد سنجش قرار گرفتند.

خبرنگاران 1.5میلیون خوزستانی سلامت سنجی شدند

فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه خوزستان بیان نمود: شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا از طریق سامانه خود اظهاری سلامت و سامانه تلفنی 4030 انجام می شود.

وی افزود: در این روش هر سه تا پنج هزار نفر جمعیت روستایی و شهری تحت نظر یک تیم سلامت در مراکز بهداشت شهرستان ها هستند که در تماس با مردم شرایط عمومی مردم را مورد بررسی قرار می دهند.

وی گفت: افراد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز شبانه روزی درمان راهنمایی می شوند و اگر این افراد به مراکز درمانی مراجعه نکنند این تیم شخصاً مساله را مورد پیگیری قرار می دهند.

ابول نژادیان بیان نمود: برخی مردم تصور می کنند که این سامانه متعلق به شرکت های تبلیغاتی است اما از آنها درخواست می کنیم که در صورت تماس همکاران ما با این شماره، پاسخگو باشند.

وی بیان نمود: هرچه افراد مبتلا به بیماری کرونا زودتر شناسایی شوند از آلودگی افراد بیشتری جلوگیری می شود و پیش از پیشرفت علائم بیماری اقدام به درمان آنها می کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امن ترین مکان برای افراد در شرایط فعلی منازل آنها است به همین جهت ازشهروندان درخواست می کنیم که در منازل خود باقی بمانند.

وی درخصوص کمبود الکل و ماسک در داروخانه ها گفت: چهار کارخانه الکل سازی وابسته به سازمان صمت در استان وجود دارد و روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا از شرکت های توزیع برای پخش الکل کمک گرفتیم همچنین با سازمان صمت مجوز راه اندازی سه کارخانه مواد ضدعفونی در استان خوزستان صادر شد.

ابول نژادیان افزود: در استان خوزستان کارخانه تولید ماسک نداریم و استان های تولیدکننده ماسک نیز برای صادرات آن محدودیت قائل شده اند.

وی یادآور شد: ارزیابی ها در استان نشان می دهد که شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا نسبت به روزهای نخست بهتر شده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه میانگین سن مبتلایان به این ویروس در خوزستان 51.6 است کرد: افراد خانه دار با 33 درصد بیشتر از سایر افراد در خوزستان مبتلا به این ویروس شده اند.

وی گفت: 81 درصد از افرادی که بر اثر بیماری کرونا در خوزستان فوت کرده اند بیماری زمینه ای داشتند، از 19 درصد فوتی هایی که علائم نداشتند بیشتر آنها بالای 60 سال سن داشته اند.

ابول نژادیان توضیح داد: بیماران مبتلا به مسائل قلبی عروقی، قلبی ریوی، دیابت و فشار خون در معرض خطر هستند.

بر اساس این گزارش، در 24 ساعت گذشته 31 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان تشخیص قطعی داده شد که 10 مورد از آنها مربوط به اهواز، 6 مورد خرمشهر و شهرستان های اندیمشک و آبادان هر کدام سه مورد بودند و در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 422 مورد رسید.

همچنین طی 2 روز پایانی سال 1398 یعنی 28و 29 اسفند، در فرودگاه اهواز 56 هواپیما نشست و برخاست داشتند که کل ورود و خروج مسافران این پروازها چهار هزار و 272 نفر ثبت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 577

به "خبرنگاران 1.5میلیون خوزستانی سلامت سنجی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1.5میلیون خوزستانی سلامت سنجی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید