خبرنگاران پرستاران نقش مهمی در اعتلای شاخص سلامتی جامعه برعهده دارند

به گزارش ارانیوز، قم - خبرنگاران - استاندار قم در پیامی به مناسبت روز پرستار آورده است: پرستاران نقش بسیار مهمی در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و اعتلای شاخص سلامتی در ابعاد فردی و اجتماعی برعهده دارند.

خبرنگاران پرستاران نقش مهمی در اعتلای شاخص سلامتی جامعه برعهده دارند

در پیغام بهرام سرمست که نسخه ای از آن عصر شنبه در اختیار خبرنگاران نهاده شد آمده است: سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) بنام روز پرستار نامگذاری شده است؛ این نام گذاری بجا و شایسته، فرصت ارزشمندی را فراهم کرده است تا در کنار بازخوانی و تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت به عنوان اسوه و مظهر حلم و بردباری، تکریم و قدرشناسی شایسته ای را داشته باشیم از همه پرستاران زحمتکش و شکیبای که با تاسی به آن بانوی عظیم، دل هایشان با درد و رنج بیماران گره خورده و فداکارانه و با دلسوزی برای درمان و تسکین آلام آنان کوشش می نمایند.

پیغام ادامه یافته است: حرفه پرستاری در زمره ارزشمندترین حرفه ها و پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم و کلیدی نظام سلامت و همپای جامعه پزشکان، نقش بسیار مهم و بسزایی را در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و اعتلای شاخص سلامتی در ابعاد فردی و اجتماعی بر عهده دارند.

پیغام می افزاید: قشری که در طول تاریخ و همیشه در خط مقدم مقابله با بیماری ها و همه گیری های تهدیدنماینده سلامت جامعه قرار داشته و شیوع ویروس کرونا با یادآوری حیاتی بودن خدمات پرستاری، جلوه های بسیار زیبا و ماندگاری از شجاعت، دلسوزی، ایثار و عشق به همنوع پرستاران را به تصویر کشید و ثابت کرد که این قشر به حق سزاوار شایسته ترین تقدیرها هستند.

در سرانجام پیغام تصریح شده است: ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و ایثار، حضرت زینب و روز پرستار به همه پرستاران و کادر درمان زحمتکش و شکیبا استان قم و با ارج نهادن به ایثار و جانفشانی شهدای مدافع سلامت، از زحمات و کوشش های ستودنی این قشر به ویژه در عرصه مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی کرده و توفیق روزافزون آنان را در ارائه خدمت خداپسندانه به بیماران و پیشبرد مطلوب برنامه های نظام سلامت ازدرگاه خداوند متعال مسالت دارم.

در ایران هر سال روز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده است که سال جاری مصادف با 30 آذر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1093

به "خبرنگاران پرستاران نقش مهمی در اعتلای شاخص سلامتی جامعه برعهده دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرستاران نقش مهمی در اعتلای شاخص سلامتی جامعه برعهده دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید