خبرنگاران معاون استاندار کردستان: امکان چینش شعبه اخذ رای در فضای باز وجود دارد

به گزارش ارانیوز، سنندج - خبرنگاران - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت رای دهندگان و عوامل اجرایی طبق دستورالعمل های بهداشتی انتخابات امکان چینش شعبه های اخذ رای در فضای باز وجود دارد.

خبرنگاران معاون استاندار کردستان: امکان چینش شعبه اخذ رای در فضای باز وجود دارد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

محمد ابراهیم زارعی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای شهرستان بیجار کاملا رعایت شده است گفت: به مسوولان شعبه های اخذ رای این اجازه داده شده است که در صورت وجود سایه بان در محوطه بیرونی شعبه، امکان راه اندازی تجهیزات و تامین انرژی برق مورد احتیاج می توانند شعبه های اخذ رای را هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان در بیرون چینش نمایند.

وی اضافه نمود: همچنین تمامی عوامل اجرایی شعبه های اخذ رای امروز ملزم به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی نماینده هستند و باید فاصله اجتماعی را به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا رعایت نمایند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: همچنین رای دهندگان نیز ملزم به استفاده از ماسک شخصی هستند و در صورتی که ماسک نزده باشند از حضور آنان در شعبه ممانعت می گردد و دربرخی از شعبات نیز نسبت به تهیه ماسک برای این افراد اقدام شده است.

زارعی یادآور شد: 112 شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم را در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع آوری می نمایند که شامل 39 مورد ثابت و 73 مورد نیز سیار است.

وی ضمن یادآوری اینکه سن رای دهندگان باید 18 سال تمام باشد، اضافه نمود: افرادی می توانند در این انتخابات شرکت نمایند که در دور اول انتخابات یا در همان حوزه رای داده باشند یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند.

در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، 58 درصد واجدین شرایط شرکت داشتند و پیش بینی می گردد در دور دوم نیز میزان مشارکت همبن حدود باشد.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، اخذ رای دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در 10 حوزه انتخابیه از ساعت 8 صبح امروز آدینه 21 شهریور شروع شده است.

دراطلاعیه شماره 39 ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی می رساند اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحوزه های انتخابیه لنجان، سمیرم، کرج، اشتهارد و فردیس، دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره، اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، زنجان و طارم، بیجار، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و دالاهو و کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در تمامی شعب از ساعت 8 صبح شروع شد.

بر این اساس همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، اتوماتیک شخصی و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای لازم است.

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 29 فروردین سال جاری برگزار گردد که بدلیل شیوع ویروس کرونا به 21 شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول 37 هزار و 274 رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب 6 هزار و 847 رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و 834 رای نتوانستند آرای لازم را کسب نمایند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی شامل 2 کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد معین شد.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 913

به "خبرنگاران معاون استاندار کردستان: امکان چینش شعبه اخذ رای در فضای باز وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار کردستان: امکان چینش شعبه اخذ رای در فضای باز وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید