خبرنگاران شاخص جدید نرخ حمل کالای جاده ای در قزوین مشخص شد

به گزارش ارانیوز، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تعیین و اجرای شاخص جدید نرخ حمل کالا دراستان براساس تن - کیلومتر با نرخ جدید خبر داد.

خبرنگاران شاخص جدید نرخ حمل کالای جاده ای در قزوین مشخص شد

جواد حق لطفی روز شنبه با بیان اینکه محاسبه نرخ حمل کالا براساس تن - کیلومتر از مطالبات رانندگان خودروهای سنگین ناوگان بار بوده، شرح داد: در پاسخ به درخواست های ارایه شده از سال گذشته موضوع شاخص نرخ حمل بار براساس تن - کیلومتر برای محاسبه در پرداخت دستمزد رانندگان در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار گرفت و به این ترتیب شاهد تغییر در شاخص نرخ حمل بار شدیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص یاد شده با توجه به تغییر قیمت و اقلام هزینه ای ناوگان به صورت دوره ای به روز رسانی شده و در شهریور ماه سال گذشته هم افزایش یافته بود، اضافه کرد: امسال پس از تشکیل جلسات متعدد و ارایه لیست هزینه ها از سوی انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای و انجمن رانندگان حمل و نقل کالا در کشور، مشخص و ابلاغ شده است.

به گفته این مسوول راهداری، در به روزرسانی و متوازن سازی شاخص نرخ حمل، مواردی چون بیمه بدنه، بیمه تامین اجتماعی، هزینه سوخت، کارت هوشمند، عوارض، پارکینگ و سایر موارد از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار محسوب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اضافه کرد: در این راستا با توجه به بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان راهداری، تمهیدات لازم برای به روزرسانی و متوازن سازی نرخ حمل مسیرها در نشست مشترک با روسای انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای استان و انجمن صنفی رانندگان کالای جاده ای انجام و قزوین از نخستین استان هایی بود که متوازن سازی نرخ حمل بار براساس این شاخص را از ابتدای تیرماه اجرایی کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 793

به "خبرنگاران شاخص جدید نرخ حمل کالای جاده ای در قزوین مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شاخص جدید نرخ حمل کالای جاده ای در قزوین مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید