خبرنگاران زمین بی کیفیت کابوس خوشه طلایی

به گزارش ارانیوز، ساوه -خبرنگاران- پس از آنکه تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه با اقتدار قهرمان رقابت های لیگ دسته دوم باشگاههای کشور و روانه لیگ آزادگان شد، جشن ساوجی ها به دلیل نامناسب بودن استادیوم شهید چمران به خصوص شرایط زمین چمن، رختکن، صندلی تماشاگران خیلی طولانی نشد.

خبرنگاران زمین بی کیفیت کابوس خوشه طلایی

به گزارش خبرنگاران، نبود زیرساخت های مناسب برای برگزاری مسابقات خانگی خوشه طلایی در ابتدای فصل گذشته لیگ آزادگان سبب شد تا این تیم سه مسابقه را در شهر قم به عنوان میزبان از رقیبان خود پذیرایی کند که هرچند با کسب نتایج مناسب و امتیازات لازم همراه بود اما اینکه شهرستانی با این حجم از علاقمندان به فوتبال و تعدد صنایع و گردش اقتصادی بالا از داشتن یک ورزشگاه مجهز برای برگزاری مسابقه فوتبال محروم باشد نیز در نوع خود قابل تامل بود.

هرچند با حمایت های استاندار مرکزی، فرماندار ساوه و مجموعه ورزش و جوانان بعد از حدود 45 روز از شروع رقابت های لیگ دسته اول سال 98 - 99 ایرادهایی که سازمان لیگ به ورزشگاه شهید چمران گرفته بود از قبیل زمین چمن، نور، رختکن تیم های مهمان و میزبان، نیمکت ها و صندلی تماشاگران تا حدی رفع شد اما واقعیت آن است که این مجموعه ورزشی تا رسیدن به استانداردهای لازم همچنان فاصله دارد و در شروع رقابت های فصل جاری نیز بار دیگر زخم کهنه زیرساخت ها سرباز کرد.

نخستین میزبانی خوشه طلایی در فصل جاری به دلیل ناآماده بودن چمن ورزشگاه خانگی مقابل استقلال خوزستان در شهر اراک برگزار گردید که با باخت نماینده ساوه همراه شد و در دومین میزبانی این بار مس کرمان را در زمین بی کیفیت چمران ساوه میزبانی کردند که از نظر فوتبالی کیفیتی نداشت و بازیکنان 2 تیم رو به ارسال توپ های بلند و بازی مستقیم آوردند تا نه از روی تاکتیک بلکه با چاشنی شانس بتوانند دروازه همدیگر را باز نمایند ولی در آخر قفل دروازه ها بسته ماند و بعد از ملاقات کادر مربیگری مس کرمان و مجموعه این باشگاه موضعگیری هایی در مورد شرایط زمین با انتشار تصاویر و فیلم ها داشتند که متناسب با شان شهر ساوه و استان مرکزی نبود.

زمین ساوه در روز مسابقه ترکیبی از لایه های چمن با ماسه بود و هرگز شرایط برگزاری یک مسابقه فوتبال را نداشت اما به هر حال مجوز برگزاری ملاقات خوشه طلایی و مس کرمان از سوی سازمان لیگ صادر شد تا چند مصدوم از 2 تیم بگیرد از جمله نازک نی پای بازیکن کرمانی شکست و یک مصدوم هم روی دست نماینده ساوه گذاشت.

حتی وحید بیاتلو سرمربی خوشه طلایی هم در انتها مسابقه نسبت به کیفیت چمن اظهار نارضایتی کرد و گفت: ممکن است تا آماده سازی زمین برای چند ملاقات باز هم آواره سایر شهرها شوند.

اما روز گذشته از قول مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول کشور خبری منتشر شد که بر اساس آن تا زمانی که زمین چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه به مرز آمادگی و استاندارد لازم برای مسابقات نگردد، اجازه برگزاری ملاقاتهای فوتبال داده نخواهد شد.

فریبرز محمودزاده در مورد برگزاری بازی خوشه طلایی ساوه و مس کرمان در زمین نامطلوب ورزشگاه شهید چمران ساوه، گفت: اینجا یک نقطه ضعف آشکار را همگان دیدند و نمی گردد آن را انکار و از واقعیت فرار کرد.

وی اظهار کرد: ملاقات هفته نخست خوشه طلایی در ساوه برگزار نشد و برگزاری مسابقه در هفته های بعد نیز مشروط به به مهیا شدن زمین مسابقه شد اما در فاصله بین سه هفته گذشته تا هفته ششم اتفاقاتی برای زمین ورزشگاه شهید چمران افتاد که آن را از شرایط ایده آل مسابقات خارج نموده است.

محمودزاده گفت: زمین چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه شرایط مناسبی ندارد و باید مسئولان شهری و استانی به فکر رفع کردن مشکل باشند و تا زمانی که شرایط زمین چمن درست نگردد در این زمین بازی برگزار نخواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی: تابع نظر کارشناسان هستیم نه هیاهوی اشخاص

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این رابطه به خبرنگاران، گفت: روز دوشنبه هفته جاری برای بازدید از شرایط زمین چمن ورزشگاه شهید چمران به ساوه می آیم تا مطابق نظر کارشناسان و متخصصان فن تصمیم مناسبی اتخاذ کنیم.

عابد حقدادی گفت: با درخواست باشگاه خوشه طلایی و برای اینکه در بارندگی ها چمن ورزشگاه آسیب نبیند نخستین مسابقه خانگی این تیم در فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول باشگاههای کشور را به اراک منتقل کردیم.

وی اضافه نمود: در راستای نگهداری با نظر متخصصان نسبت به شن ریزی زمین ورزشگاه چمران اقدام شد و باید یکبار دیگر هم نسبت به پخش شن برای پر کردن پَستی و بلندی های زمین اقدام شد و در همین خصوص با پیمانکار هم صحبت کردیم.

وی اضافه نمود: از آنجا که ورزشگاه شهید چمران بصورت اختصاصی در اختیار باشگاه خوشه طلایی قرار گرفته است و غیر از مسابقات این تیم هیچ بازی دیگری در آن برگزار نمی گردد، ما زمین چمن را بهسازی شده در اختیار آنها قرار دادیم تا خودشان نسبت به نگهداری از آن اقدام نمایند.

حقدادی در مورد اینکه آیا احتمال میزبانی خوشه طلایی از رقبا در سایر شهرها تا آماده شدن زمین ورزشگاه وجود دارد یا خیر، گفت: الان نمی توانم در این رابطه اظهار نظر کنم تا زمانی که روز دوشنبه آنالیز های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: هنوز کار واگذاری نهایی ورزشگاه چمران به باشگاه خوشه طلایی انجام نشده ولی موضوع در دست آنالیز قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: ما پیگیر حل مشکل زمین چمن ورزشگاه ساوه هستیم تا مشکل برگزاری مسابقات به میزبانی خوشه طلایی حل گردد هرچند در شرایط فعلی که فصل سرما است، بسیاری از ورزشگاه ها مانند اراک و سایر شهرها با چنین مسئله ای روبرو هستند.

حقدادی گفت: اگر کار ماسه ریزی را انجام نمی دادیم، چمن ورزشگاه شهید چمران به طور کامل از بین می رفت.

وی گفت: البته بعضی هیاهوها در این خصوص ایجاد شد که این هم جزئی از ورزش فوتبال است اما ما تابع نظر افراد و اشخاص نیستیم و در این قضیه باید نظر کارشناسان و متخصصان اهل فن را اجرا کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1113

به "خبرنگاران زمین بی کیفیت کابوس خوشه طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین بی کیفیت کابوس خوشه طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید