خبرنگاران حوزه هنری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم کرد

به گزارش ارانیوز، تهران- خبرنگاران- حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تأسیس باشگاه های رشد و تعالی و مراکز نوآوری تخصصی هنر و هنرمندان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

خبرنگاران حوزه هنری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم کرد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ تفاهم نامه همکاری میان حوزه هنری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد. این تفاهم نامه به امضای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

طی این تفاهم نامه مصوب شد، پیشران های حمایتی و رشد دهی استعدادها، ایده ها و کسب و کارهای مسئله محور هنری، فرهنگی و رسانه ای تقویت شوند.

این تفاهم نامه زمینه را برای ایجاد خانه های خلاق در سراسر کشور با کوشش برای تمرکز زدایی از استان تهران با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و تعالی صنایع نرم، فرهنگی و خلاق مهیا می نماید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس باشگاه های رشد و تعالی هنر و هنرمندان در قالب خانه های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده ها، کسب و کارها، شرکت های خلاق و دانش بنیان و هنرمندان دارای استعداد مولد در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

در خلال این تفاهم نامه گام های اساسی برای حمایت اقتصادی و معنوی از صاحبان اندیشه و شرکت های مستقر در کانون های رشددهی در چارچوب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق برداشته می گردد.

همچنین با معرفی شتابدهنده های تخصصی این حوزه، جهت توسعه و تجاری سازی ایده های خلاق در حوزه های یاد شده هموار خواهد شد.

طرفین توافق کردند از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین تأسیس و تأمین خانه های خلاق، مراکز نوآوری و شتابدهنده ها در سطح کشور حمایت نمایند.

بر اساس تفاهم اجرا شده تأمین آموزش های فنی مورد احتیاج، توانمندسازی تیم های مستقر در این کانون ها، شبکه سازی و اتصال خانه ها و شرکت های خلاق به عرصه ها و مشتریان بالقوه در حوزه های یادشده و راهبری دانشی، فنی، لجستیکی از دیگر راهبردهای مشترک حوزه هنری و معاونت علمی برای رونق و توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فناوری های نرم و فرهنگی در نظر گرفته شد.

در این راستا کمیته راهبری با حضور نمایندگانی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری و تحقق برنامه های تفاهم نامه و نظارت بر حسن اجرای آن ها را بر عهده خواهند داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1265

به "خبرنگاران حوزه هنری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حوزه هنری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید