خبرنگاران جاده های مازندران برفی و لغزنده است

به گزارش ارانیوز، ساری - خبرنگاران - پلیس راه مازندران اظهار داشت که هم اکنون باران در بیشتر محورهای استان در حال باریدن است و مناطقی از محورهای هراز ، کندوان و سوادکوه نیز برفی و لغزنده است.

خبرنگاران جاده های مازندران برفی و لغزنده است

گزارش عصر روز آدینه پلیس راه مازندران حاکی است که هم اکنون باران در بیشتر محورهای استان در حال باریدن است و پدیده مه گرفتگی به خصوص در جاده های کوهستانی مشاهده می گردد.

سرهنگ عیرضا قدمی رییس پلیس راه مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، شرایط تردد خودروها در محورهای مواصلاتی و کوهستانی را روان و عادی توصیف کرد و گفت که بارش باران در محور کندوان در اغلب محدوده ها ادامه دارد ولی از پل زنگوله تا تونل کندوان علاوه بر مه گرفتگی ، برف نیز ر حال باریدن است .

وی اضافه کرد : در محور هراز نیز از خروجی شهر آمل تا امامزاده لهاش بارندگی ادامه دارد و جاده در این محدود لغزنده است و از پلور تا امامزاده هاشم نیز برف در حال باریدن است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه بارش باران از شهر قائمشهر تا پل ورسک در محور سوادکوه به صورت پراکنده در حال باریدن است، گفت : شرایط جوی در منطقه گدوک نیز علاوه بر مه گرفتگی غلیظ با بارش برف همراه است.

وی شرایط جاده کوهستانی کیاسر را هم بارانی توصیف کرد و اضافه کرد که در مناطق جلگه ای و ساحلی هم بارش باران جریان دارد.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی نمایند.

همچنین طبق هشدار هواشناسی ، تمامی یگان های امدادی راهداری و پلیس راه تا فردا شنبه در مناطق مختلف استان مستقر و در حال آماده باش هستند.

استان مازندران دارای 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی است که بیش از سه هزار کیلومتر از آن را محورهای مواصلاتی کوهستانی تشکیل می دهد.

طبق اعلام هواشناسی مازندران ناپایداری جوی همراه با باران و کاهش دما تا فردا شنبه ادامه دارد .

ارتفاع 30 سانتی متری برف

مرکز مدیریت راه های مازندران هم اظهار داشت که هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی مازندران منتهی به پایتخت برفی است و ارتفاع برف در بعضی نقاط به 30 سانتی متر رسید.

طبق گزارش این مرکز ، در جاده هراز حدفاصل منظریه تا امامزاده هاشم با بارش برف همراه است و ارتفاع برف در این محدوده به 30 سانتی متر رسیده است.

همچنین بارش برف در محور کندوان نیز در محدوده استان مازندران حوالی تونل در حال باریدن است که تا محدوده دیزین استان البرز ادامه دارد. طبق گزارش هواشناسی ارتفاع برف در این جاده به 20 سانتی متر رسیده است.

مرکز راه های مازندران همچنین اظهار داشت که در محدوده گدوک جاده سوادکوه بارش برف درحال باریدن است و در این محدوده مه غلیظ گزارش می گردد.

طبق گزارش این مرکز در بقیه جاده های مواصلاتی و همچنین بین شهری استان نیز بارش باران ادامه دارد.

در حال حاضر ترافیک سنگینی در جاده های مازندران وجود ندارد اما به دلیل بارش باران تردد در بعضی محورها به خصوص جاده های کوهستانی به کندی انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1236

به "خبرنگاران جاده های مازندران برفی و لغزنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جاده های مازندران برفی و لغزنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید