خبرنگاران العبادی: سفر الکاظمی به ایران برای تقویت روابط خارجی انجام شد

به گزارش ارانیوز، تهران- خبرنگاران- حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اظهار کرد: سفر اخیر مصطفی الکاظمی به ایران در راستای تقویت روابط خارجی انجام شد.

خبرنگاران العبادی: سفر الکاظمی به ایران برای تقویت روابط خارجی انجام شد

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العبادی گفت: سفر الکاظمی به ایران مکمل سفرهایی بود که نخست وزیران پیشین به ایران انجام دادند و هدف از آن، تمرکز بر منافع عالی عراق و استفاده از عمق تمدن و تاریخ این کشور برای تقویت روابط خارجه آن است.

وی افزود: عراق کوشش دارد که در سطح منطقه ای و بین المللی ایفای نقش کند و روابط خوب و متناسبی با آمریکا، ایران و عربستان سعودی داشته باشد.

رئیس ائتلاف النصر عراق گفت: بغداد باید توازنی در روابط بین المللی خود ایجاد کند و از درگیری ها و نزاعات فاصله بگیرد؛ چرا که نه تنها به نفع عراق، بلکه به نفع منطقه نیز است.

العبادی افزود: ملاقات مصطفی الکاظمی از ایران و تصمیم او برای سفر به دیگر کشورهای همسایه یا منطقه فرصتی برای نشان دادن استقلال عراق، تحقق منافع عراق و منافع مشترک به وسیله صلح و امنیت و دوری از مناقشات است.

نخست وزیر پیشین عراق گفت: در شرایطی که ایران تحت تحریم های بین المللی است، عراق فرصت خوبی برای توسعه روابط با ایران دارد؛ روابطی که مبتنی بر منافع مشترک و احترام به حاکمیت باشد.

الکاظمی سه شنبه هفته گذشته در رأس هیأتی بلندپایه و در نخستین سفر خارجی اش به تهران سفر کرد و با مقام های بلندپایه از جمله رهبر انقلاب و رییس جمهوری ملاقات و گفت وگو کرد.

این نخستین سفر خارجی مصطفی الکاظمی از زمان انتخابش به عنوان نخست وزیر عراق به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 839

به "خبرنگاران العبادی: سفر الکاظمی به ایران برای تقویت روابط خارجی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران العبادی: سفر الکاظمی به ایران برای تقویت روابط خارجی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید