حمله لیز چنی به ترامپ به دلیل طرح مجدد ادعای تقلب در انتخابات

به گزارش ارانیوز، لیز چنی، قانونگذار آمریکایی شدیدا ادعاهای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و حامیانش مبنی بر اینکه تقلب در انتخابات، باعث شکست او در انتخابات 2020 شده را رد کرد.

حمله لیز چنی به ترامپ به دلیل طرح مجدد ادعای تقلب در انتخابات

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، این صحبت از سوی لیز چنی کمی بعد از آن مطرح شد که ترامپ بار دیگر بر ادعای بی اساسش در مورد اینکه شکستش به جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر مشروع نبوده، تاکید نمود.

ترامپ روز دوشنبه در بیانیه ای تاکید نمود: انتخابات ریاست جمهوری تقلب آمیز 2020 از امروز به بعد تحت عنوان دروغ عظیم شناخته خواهد شد.

ادعای بی اساس ترامپ در مورد اینکه با تقلب شکست او در انتخابات 2020 رقم خورد محور حمله ششم ژانویه حامیان او به ساختمان کنگره آمریکا بود.

چنی نماینده وایومینگ و عالی رتبه ترین جمهوریخواه حامی استیضاح ترامپ از بابت اتهام تحریک به شورش در مجلس نمایندگان است و این تصمیم او باعث شد که حمایت بسیاری از همکاران جمهوریخواه خود را از دست بدهد.

هر چند که هنوز اسناد و مدارک معتبری در حمایت از ادعای ترامپ درباره وقوع تقلب در انتخابات ارائه نشده است، این رئیس جمهور سابق و بسیاری از حامیان جمهوریخواهش همچنان بر این ادعا تاکید دارند.

در آریزونا، جمهوریخواهان سنای این ایالت اجازه به بازشماری آرای حوزه ماریکوپا کانتی که در آن بایدن با اختلاف 45000 رای پیروز شد به یک شرکت خصوصی که رئیس در توئیتهایی از تئوری توطئه درباره پیروز شدن بایدن با تقلب حمایت نموده را داده اند. این بازشماری قرار نیست منجر به لغو نتایج گردد اما به نظر میرسد هدف از طرح آن ایجاد تردید درباره پیروزی بایدن باشد.

چند روز پیش ترامپ تاکید نمود که توجهی نزدیک را به این بازشماری معطوف می نماید.

یک نظرسنجی جدید سی.ان.ان نشان داد، 70 درصد جمهوریخواهان معتقدند که بایدن آرای کافی برای کسب پیروزی مشروع در انتخابات ماه نوامبر کسب ننموده در حالی که سه درصد از دموکراتها به چنین چیزی معتقد بودند.

چنی از منتقدان سرسخت نقش ترامپ در اغتشاش ششم ژانویه در کنگره بوده در حالی که ترامپ گفته از هر جمهوریخواه ایالت وایومینگ که بخواهد در انتخابات بعدی رقیب چنی گردد حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1330

به "حمله لیز چنی به ترامپ به دلیل طرح مجدد ادعای تقلب در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لیز چنی به ترامپ به دلیل طرح مجدد ادعای تقلب در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید