حدود 80 درصد از آمریکایی ها بایدن را برنده انتخابات می دانند

به گزارش ارانیوز، نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می دهد، حدود 80 درصد آمریکایی ها، از جمله بیش از نیمی از جمهوری خواستار، جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب و پیروز انتخابات سوم نوامبر به رسمیت می شناسند.

حدود 80 درصد از آمریکایی ها بایدن را برنده انتخابات می دانند

به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که هنوز سه ایالت آمریکا نتایج شمارش آرای انتخابات سوم نوامبر را تکمیل ننموده اند، بیشتر سازمان های خبری و مرکز تحقیقات ادیسون اعلام کردند، بایدن به حداقل 270 رای الکترال لازم برای کسب ریاست جمهوری رسیده است. در آرای مردمی، بایدن 76.3 میلیون رای یا 50.7 درصد کل و ترامپ 71.6 میلیون رای معادل 47.6 درصد کل آراء را به دست آورده اند.

افکارسنجی ملی خبرگزاری رویترز-ایپسوس که از عصر شنبه تا روز سه شنبه انجام شد، نشان می دهد که 79 درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند بایدن در رقابت کاخ سفید پیروز شده است. 13 درصد دیگر هم می گویند که هنوز تکلیف انتخابات تعیین نیست، 3 درصد ترامپ را پیروز دانستند و 5 درصد هم گفتند که نمی دانند.

این نتایج تا حدی در طیف حزبی دو دسته شد؛ حدود شش تن از هر 10 جمهوری خواه و تقریبا تمام دموکرات ها گفتند که بایدن پیروز انتخابات شده است.

مرکز تحقیقات ادیسون (ادیسون ریسرچ) که نظرسنجی های پس از انتخابات را برای رویترز و دیگر رسانه های مهم خبری انجام می دهد، شنبه بایدن را پیروز انتخابات دانست چون او پیشتازی خودش مقابل ترامپ را در ایالت پنسیلوانیا بیشتر کرد و به نظر رسید که برای کسب 270 رای الکترال لازم خوب پیش می رود.

ترامپ هنوز نتایج این رقابت را به رسمیت نشناخته است. او به شکل زودهنگام پیش از آنکه آراء شمارش شده باشند، اعلام پیروزی نموده و بارها بدون ارائه سند و مدرکی اصرار نموده که قربانی تقلب انتخاباتی گسترده شده است.

بعضی از اعضای کابینه او هم این ادعاها را تکرار می نمایند. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مجوز تحقیقات فدرال در مورد ادعاهای اساسی از تخلف انتخاباتی را صادر نموده است. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم سه شنبه انتقال نرم به دولت دوم ترامپ را پیش بینی کرد.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس بخشی از یک افکارسنجی جامع تر است که از آدینه تا سه شنبه انجام شد و شامل پاسخ هایی پیش از تعیین شدن نتایج رقابت رئیس جمهوری هم بود.

این آنالیز نشان می دهد که 70 درصد از آمریکایی ها، شامل 83 درصد دموکرات و 59 درصد جمهوری خواه، به مقام های انتخاباتی محلی خودشان برای انجام صادقانه کارشان اطمینان و اعتماد دارند.

نظرسنجی مذکور همچنین تعیین کرد، 72 درصد معتقدند که بازنده انتخابات باید به شکست اذعان کند، 60 درصد هم گفتند زمانی که دوره ترامپ در ژانویه به انتها برسد، انتقال مسالمت آمیز قدرت صورت می گیرد.

نظرسنجی خبرگزاری رویترز-ایپسوس به صورت آنلاین، به زبان انگلیسی و در سراسر ایالات متحده انجام شد. این آنالیز، نظرات 1363 فرد بالغ آمریکایی را گردآوری کرد که شامل 469 شرکت نماینده ای می گردد که بین عصر شنبه تا سه شنبه به سوالات پاسخ دادند. حاشیه خطای آن 5 درصد گزارش شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1010

به "حدود 80 درصد از آمریکایی ها بایدن را برنده انتخابات می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 80 درصد از آمریکایی ها بایدن را برنده انتخابات می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید