جزئیات بیشتر درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه

به گزارش ارانیوز، ایرنا نوشت: قریب به یک ساعت پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از شروع عملیات نظامی در سوریه از سوی نیروهای نظامی ترکیه اطلاع داد.

جزئیات بیشتر درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می گردد تروریست ها در آن اسکان دارند در منطقه تل الابیض و راس العین شروع شده است و به گفته منابع نظامی عملیات نیروی زمینی ترکیه در بعد از بمباران های هوایی شروع خواهد شد.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجر که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند، انجام می گردد.

به موازات بمباران هوایی، توپخانه ترکیه نیز هدف های مورد نظر را شمال سوریه گلوله باران کرد.

اردوغان شروع عملیات نظامی را به وسیله توئیتر خاطرنشان کرد و خاطر نشان کرد که عملیات نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه عملیات موسوم به چشمه صلح علیه نیروهای پ. ک. ک و پ گ و داعش در شمال سوریه شروع شده است.

اردوغان، هدف از این عملیات را از میان برداشتن کریدور ترور در مرزهای جنوبی ترکیه و تامین صلح و آرامش منطقه خواند.

مصطفی شن توپ رییس مجلس ملی ترکیه هم در ارتباط با عملیات نظامی ترکیه موسوم به چشمه صلح ترکیه گفت: هدف ترکیه از میان برداشتن کریدور ترور و تاسیس کریدور صلح است.

اردوغان بعد از اعلام شروع عملیات نظامی، در گفتگوی تلفنی با دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی، مرال آک شنر رهبر حزب نیک و کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق آنان را در جریان عملیات نظامی ترکیه در سوریه قرار داد.

بنا به گزارش منابع خبری در پی شروع عملیات نظامی سفیران پنچ کشور دایم عضو شورای امنیت سازمان ملل به ترتیب به وزارت خارجه فرا خوانده شده و به آنان در خصوص عملیات یاد شده شرح داده شد که اولین نفر در این خصوص سفیر امریکا در ترکیه بود.

در این ارتباط سفیران آمریکا، چین، سوریه، فرانسه و انگلستان به وزارت خارجه فراخوانده شده اند، به گفته منابع خبری سفرای دیگر کشورهای عضو شورای امنیت نیز به وزارت خارجه ترکیه فرا خوانده شده اند و به آنان این نکته که ترکیه چشمداشتی در خاک سوریه ندارد مورد تاکید قرار گرفته است.

عملیات سپر فرات نیز در 24 آگوست سال 2016 شروع و دو روز به طور انجامید در جریان عملیات یاد شده شهرستان جرابلس از عناصر تروریست پاکسازی شد.

در بخش دوم این عملیات که در 23 فوریه 2017 شروع شده بود شهرستان باب از عناصر داعش پاکسازی شد و عملیات در تاریخ 29 مارس سرانجام یافت. به گفته منابع ترک در عملیات یاد شده بیش از سه هزار عضو داعش پاکسازی شد.

این سومین عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه است.

سوریه در 20 ژانویه سال 2018 عملیات موسوم به شاخه زیتون را شروع و در این ارتباط اعلام شدد که در 18 مارس مرکز شهرستان عفرین از نیروهای تروریستی پاکسازی شده است. ترکیه اعلام نموده بود که در این عملیات منطقه مزبور از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شده و در جریان آن بیش از 4500 تروریست از بین رفته اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 136

به "جزئیات بیشتر درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتر درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید