تحولات قره باغ محور گفتگوی وزرای خارجه آذربایجان و عربستان

به گزارش ارانیوز، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تماس تلفنی با همتای سعودی خود، تحولات میدانی و سیاسی در منطقه قره باغ را مورد آنالیز قرار داد.

تحولات قره باغ محور گفتگوی وزرای خارجه آذربایجان و عربستان

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام نمود، جیحون بایراموف، وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان، او را در جریان تنش های اخیر قره باغ به ویژه حملات عامدانه به غیر نظامیان و زیرساخت های آذربایجان توسط جمهوری ارمنستان قرار داد.

بایراموف گفت، با وجود اعلام آتش بس برای اهداف انسانی، نیروهای مسلح ارمنستان با موشک شهر گنجه، دومین شهر آذربایجان و شهری که حتی از خطوط تماس فاصله دارد، هدف گرفتند و در اثر آن 9 غیر نظامی کشته و 34 تن زخمی شدند که در میان آنها بچه ها نیز وجود داشتند.

وی اضافه نمود: حملات عامدانه ارمنستان به غیرنظامیان، منازل، تاسیسات مدنی و کادر پزشکی به عنوان بخشی از سیاست های خصمانه علیه آذربایجان بار دیگر نشان داد که ارمنستان به احکام و اصول اساسی قانون بین المللی از جمله قانون بین المللی انسانی و توافقنامه های ژنو احترام نمی گذارد.

بایراموف تاکید نمود، برای تضمین صلح و امنیت در این منطقه باید قطعنامه های شورای امنیت اجرایی شوند.

وزیر خارجه عربستان هم در این گفتگو نسبت به اوضاع متشنج قره باغ ابراز نگرانی نموده و گفت، کشورش از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می نماید و باید این اختلاف به وسیله مذاکره سیاسی حل گردد.

خبرگزاری رسمی عربستان واس هم ضمن گزارش برقراری این تماس تلفنی، تنها اعلام نمود، دو طرف پیرامون روابط دوجانبه و زمینه های همکاری مشترک، آخرین تحولات اوضاع و بعضی مسائل مهم مشترک بحث و گفتگو کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 907

به "تحولات قره باغ محور گفتگوی وزرای خارجه آذربایجان و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات قره باغ محور گفتگوی وزرای خارجه آذربایجان و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید