تاکید رئیس کمیته امداد بر نقش شورا های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان

به گزارش ارانیوز، رئیس کمیته امداد بر نقش بی بدیل شورا های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان تاکید کرد.

تاکید رئیس کمیته امداد بر نقش شورا های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدمرتضی بختکمک در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شورای عالی استان ها که با هدف تقویت فرهنگ خیر و احسان و خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان به امضا رسید، گفت: تعامل و همکاری میان دستگاه های اجرایی راهگشای بسکمک از مسائل کشور است و در این زمینه شورای عالی استان ها با توجه به ظرفیت ها می تواند نقش زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اختیارات قانونی شورا های اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و همدلی، رفع مسائل محرومان و نیازمندان را در اولویت قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد تامین زمین برای ساخت مسکن خانواده های نیازمند را یکی از زمینه های همکاری برای کمیته امداد و شورا های اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد: تنها مرجعی که می تواند به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهد شورا ها هستند و باید از این ظرفیت برای کمک به محرومان بهره گرفت.

بختکمک به اهمیت بحث مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در موضوع ایتام و معلولان، مسئولیت اجتماعی نهاد های مختلف می تواند تا حد زیادی چالش های موجود را حل نماید.

علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان ها نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهر های کوچک، شورا های اسلامی بهترین زمینه برای محرومیت زدایی هستند، گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری در شوراکمک ها می تواند به شناسایی و حل مسائل نیازمندان در سطح محلات کمک کند.

وی اضافه نمود: طراحی و گسترش برنامه های مشترک با موضوع خیر و احسان در راستای خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان و تقویت و گسترش فضای همکاری و همدلی از اصول این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1393

به "تاکید رئیس کمیته امداد بر نقش شورا های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس کمیته امداد بر نقش شورا های اسلامی شهر و روستا برای خدمت به محرومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید