تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات و واردات روسیه و چین

به گزارش ارانیوز، طبق اطلاعات سرویس خدمات گمرک فدرال روسیه در منطقه خاور دور، صادرات کالاهای روسی به چین با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیش از یک چهارم کاهش یافته و تنها صادرات و واردات کالاهای عمده ادامه دارد.

تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات و واردات روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات سرویس خدمات گمرک فدرال در خاور دور روسیه به روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو اعلام کردند که صادرات کالاهای روسی به جمهوری خلق چین با توجه به همه گیر شدن ویروس خطرناک کرونا در این کشور، بیش از یک چهارم کاهش یافته است و به وسیله پست های بازرسی گمرکی مرزی بین دو کشور تنها صادرات و واردات کالاهای عمده صورت می گیرد.

بر اساس این اطلاعات، بدین ترتیب، از اول ژانویه امسال میلادی الی تاریخ 10 فوریه (21 بهمن ماه)، حجم صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به میزان 27.6 درصد کاهش یافته است.

این کاهش در عرضه سنگ و خاکستر، چربی و موم، محصولات آرد و غلات و همچنین چوب به ثبت رسیده است. رشد فقط در مورد صادرات مواد سوختی و محصولات شیمیایی معدنی مشاهده می گردد.

به گفته تحلیلگران، اگر تهدید ویروس کرونا در نتیجه کنترل منطقه ای این بیماری، کاهش در میزان شیوع و مرگ و میر و همچنین حذف قرنطینه در آینده نزدیک تضعیف گردد، در کل میزان ضررهای اقتصادی فراوری کنندگان داخلی در روسیه در سه ماهه نخست امسال میلادی حدود 450 میلیون دلار خواهد بود، در غیر این صورت آسیب های وارده به مبادلات بازرگانی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 373

به "تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات و واردات روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات و واردات روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید