بورس و ارتباطات، حوزه های جذاب برای ادامه فشار بایدن بر چین

به گزارش ارانیوز، دولت جدید آمریکا راهبرد دونالد ترامپ در رابطه با شرکت های چینی فعال در زمینه نفت و ارتباطات را ادامه می دهد.

بورس و ارتباطات، حوزه های جذاب برای ادامه فشار بایدن بر چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به نظر می رسد دولت بایدن میخواهد قوانین مصوب در دوره ترامپ که شرکت های چینی فعال در زمینه فن آوری را هدف قرار داده بود همچنان حفظ کند. وزارت بازرگانی آمریکا روز آدینه گفت که در دولت فعلی بایدن این شرکت ها تهدیدی برای آمریکا تلقی می شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ نگرانی هایی نسبت به فعالیت شرکت های چینی در عرصه فن آوری ارتباطات مطرح شد که روز آدینه سخنگوی وزارت بازرگانی در بیانیه ای گفت که این وزارتخانه میخواهد همچنان مستمع اظهارات افکار عمومی در این باره تا 22 مارس (تاریخ اجرایی شدن این قانون) باشد.

در این بیانیه آمده است: خدمات و فن آوری ارزشمند ارتباطات و اطلاعات برای امنیت مالی و ملی ما لازم است و همچنان اولویت دولت بایدن، هریس باقی خواهد ماند.

البته اتاق بازرگانی و گروه های فعال در زمینه صنایع ارتباطی در نامه ای به وزارت بازرگانی در ماه ژانویه نگرانی شدید خود را نسبت به تاثیر منفی این قانون بر تبادلات تجاری میان شرکت های آمریکایی و شرکای خارجی آنها ابراز کردند. میزگرد تجاری (گروه نماینده مدیران ارشد آمریکایی) این طرح پیشنهادی را برای کسب و کارهای آمریکایی غیرموثر خواند.

این درحالی است که به نظر می رسد دولت آمریکا میخواهد در بعضی زمینه های دیگر نیز فشار بر چین را ادامه دهد. بورس نیویورک روز آدینه تصمیم گرفت که خروج نام شرکت نفتی GNOOC چین از تابلوی بورس را به صورت رسمی شروع کند. این شرکت طبق فرمان اجرایی دولت ترامپ در نوامبر سال گذشته از بورس نیویورک اخراج شد و دلیل آن ارتباط این شرکت با ارتش چین اعلام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1218

به "بورس و ارتباطات، حوزه های جذاب برای ادامه فشار بایدن بر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس و ارتباطات، حوزه های جذاب برای ادامه فشار بایدن بر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید