برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم

به گزارش ارانیوز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچگونه افزایش قیمتی در سفرهای هوایی رخ نداده و برنامه ای هم برای آن وجود ندارد.

برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

محمدحسن ذیبخش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارات اجرا شده هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی اعمال نشده و همواره همان سقف های مشخص شده سابق رعایت می شود.

وی اضافه کرد: تخلف در نرخ فروش بلیت هواپیما از سوی هر شرکت هواپیمایی یا دیگر ارائه کنندگان بلیت هواپیما تخلف محرز و بسیار بزرگی به تعداد رفته و با عوامل آن برخورد قضایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته بر اساس ارزیابی های اجرا شده و آمارهای ارائه شده تا کنون شرکتی در این زمینه مرتکب تخلف نشده اما مسلما با گرانفروشان بلیت هواپیما در پروازهای داخلی برخورد می کنیم و مردم می توانند از طریق راه های ارتباطی سازمان هواپیمایی ما را در جریان تخلفات احتاقتصادی در این زمینه قرار دهند تا با مسببان آن برخورد شود.

به گزارش خبرنگاران، بیست و چهارم آبان ماه سال گذشته بود که جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار و مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی با 10 درصد افزایش نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه سال 1399 روبرو و محدودیت حداقل قیمت هم از این نرخنامه نو حذف شد.

بر این اساس سه روز پس از این جلسه، انجمن شرکت های هواپیمایی نرخنامه نو برای پروازهای داخلی را منتشر کرد و براین اساس حداکثر قیمت برای پروازهای داخلی در 227 جهت پروازی مختلف مشخص و 481 هزار و 900 تومان پایین ترین نرخ منتشر شده برای قیمت بلیت پروازهای داخلی در جهتهای کوتاه و یک میلیون و 518 هزار و 500 تومان بالاترین آن بود که به جهت پروازی تبریز-بندرعباس اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1424

به "برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید