بحران آفرینی جدید کرونا برای شرکت های هواپیمایی

به گزارش ارانیوز، به نقل از رویترز، شیوع ویروس کرونا از چند جهت شرکت های هواپیمایی را دچار مشکل نموده است. اعمال محدودیت در مسافرت های هوایی از یکسو و نبود مسافر از سوی دیگر باعث شده است که شرکت های هواپیمایی بین المللی در سراسر دنیا با مشکل جدی در پرداخت بدهی ها و حقوق کارمندان خود روبرو شوند، اما کار به اینجا ختم نمی گردد، چرا که حالا با زمینگیر شدن هزاران هواپیما در فرودگاه های دنیا، جا برای پارک این هواپیماها وجود ندارد.

بحران آفرینی جدید کرونا برای شرکت های هواپیمایی

به گزارش مؤسسه سیریوم دیتا در حال حاضر تعداد هواپیماهای پارک شده در فرودگاه های دنیا به دو برابر نسبت به ابتدای سال افزایش یافته و بیش از 5 هزار هواپیما در فرودگاه ها پارک شده است.

آشیانه های تعمیر و نگهداری، مسیرهای تاکسی کردن هواپیماها و حتی بعضی باندهای فرودگاه ها به جای پارک هواپیما تبدیل شده است و حتی بعضی باندهای فرود به محل پارک هواپیماها تبدیل شده و نکته اینجاست که بعضی از این هواپیماها به قدری عظیم هستند که زمینی به مساحت سه چهارم یک زمین فوتبال آمریکایی را اشغال می نمایند.

با توجه به آنکه بعضی شرکت های عظیم هواپیمایی نظیر کانتاس استرالیا و هواپیمایی سنگاپور اعلام نموده اند که طی هفته های آینده پروازهای بیشتری را لغو خواهند کرد، احتمالاً طی روزهای آینده شاهد افزایش تعداد هواپیماهای پارک شده در دنیا خواهیم بود.

فرودگاه فرانکفورت در آلمان که عظیمترین فرودگاه این کشور به شمار می رود، حالا به شهر ارواح تبدیل شده و باندها، تاکسی ویوها و حتی پل های این فرودگاه به پارکینگ هواپیماهایی نظیر لوفتانزا و کندر تبدیل شده است.

شرکت لوفتانزا حتی برای پارک هواپیماهای خود یک فرودگاه نظامی در زوریخ سوئیس را اجاره نموده است.

شاهد شرایط مشابهی در فرودگاه های عظیم دنیا نظیر هنگ کنگ، سئول، برلین و وین هستیم.

در دو ایالت کالیفرنیا و آریزونا آمریکا هم بعضی فرودگاه ها در دل صحرا و کویر به محل پارک هواپیماهای مسافربری تبدیل شده است.

فارس

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 598

به "بحران آفرینی جدید کرونا برای شرکت های هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران آفرینی جدید کرونا برای شرکت های هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید