اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات دهندگان انگلیس

به گزارش ارانیوز، افشای اصرار وزیر خارجه انگلیس برای برگزاری مراسم شام مجلل با حضور مقامات حزبی و یک مقام آمریکایی واکنش ها و جنجال هایی را در پی داشته است.

اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات دهندگان انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های انگلیسی روز دوشنبه افشا کردند لیز تراس وزیر امور خارجه این کشور در یک مراسم حزبی اصرار داشته از پول مالیات دهندگان، شامی اعیانی در یک رستوران مجلل تهیه گردد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک تراس که تا شهریور سال جاری وزیر بازرگانی انگلیس بود مراسمی خصوصی با حضور نمایندگان محافظه کار مجلس عوام و یک نماینده تجاری آمریکا برگزار کرد.

بر اساس ایمیلی که به دست روزنامه ساندی تایمز رسیده، در این مراسم که در شانزدهم ژوئن سال گذشته میلادی (26 خرداد 1400) برگزار گردید، لیز تراس اصرار نموده بود از وجوه عمومی دولت برای پرداخت هزینه های شام به مبلغ سه هزار پوند (حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال) استفاده گردد.

در این ایمیل آمده است: [تراس] فردا برای شام، میزبان کاترین تای [نماینده تجاری آمریکا] خواهد بود. او میل دارد این مراسم در اتاق شامی خصوصی برگزار گردد و [مشاور ویژه او] اصرار دارد این مراسم در کلاب شخصی اعضای [حزب] برگزار گردد.

در ادامه این ایمیل نوشته شده: او بر این اساس که پیشتر به آنجا رفته است، این مکان را توصیه نموده و استدلال وی این است که موقعیت و جایگاه مناسبی دارد. تا آنجا که من می دانم ما به عنوان یک وزارتخانه تا به حال در این مکان میزبان هیچ فردی نبوده ایم.

بعلاوه این ایمیل اشاره می نماید که در این کلاب قیمت ها فوق العاده گران و بیش از چیزی است که طبق درک من ، اغلب برای چنین رویدادهایی خرج می کنیم.

علاوه بر این، در ایمیل درز نموده گفته شده که مشاوران تراس به او توصیه نموده بودند این مراسم را در رستوران مقرون به صرفه تری که هزینه آن هزار پوند می گردد برگزار کند.

وزارت بازرگانی انگلیس در توجیه این هزینه ها به روزنامه دیلی میل گفته است که این یک شام کاری دیپلماتیک بود که با حضور وزیر سابق بازرگانی بین المللی، مقامات ارشد انگلیس و شرکای آمریکایی که بزرگ ترین شریک تجاری ما هستند برگزار گردید.

این وزارتخانه مدعی است، این کلاب به این دلیل برای برگزاری مراسم انتخاب شد که در کوتاه ترین زمان قابل دسترس بود اما به نوشته دیلی میل، احتمالاً دلیل انتخاب این مکان این بود که صاحب آن یکی از اهداکنندگان یاری های حزبی به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است.

آنجلا رینر معاون رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنشی بیان داشت: شرم آور است که لیز تراس برخلاف توصیه رسمی، اصرار داشته که مراسمی تجملاتی را برگزار کند که هزاران پوند را نصیب یک اهداکننده یاری به حزب محافظه کار کند. بدون در نظر گرفتن توافق تجاری با ایالات متحده، بی کفایتی محض به هدر دادن پول مالیات دهندگان حقیقتاً شوکه کننده است.

امیلی تورنبری وزیر دادگستری دولت در سایه انگلیس نیز در واکنشی گفت، این تنها دفعه ای نیست که لیز تراس چنین هزینه هایی از جیب مردم پرداخته است.

این مقام حزب کارگر اضافه نمود، لیز تراس در سمت وزیر امور خارجه نیز اخیراً سفری به سنگاپور داشته اما هنگامی که از او درباره هزینه های سفر و تعداد افراد حاضر سوال نموده بود جواب سربالا شنیده بود.

این افشاگری و جنجالی شدن آن در حالی رخ می دهد که اخیراً رسوایی های متعددی دامن گیر دولت محافظه کار بوریس جانسون شده است.

در حال حاضر با توجه به نتایج نظرسنجی ها که نشان می دهد اکثریت انگلیسی ها خواهان برکناری جانسون هستند، لیز تراس یکی از گزینه های احتمالی جایگزینی او خواهد بود.

هفته گذشته نظرسنجی اجرا شده به وسیله دیلی میل نشان داد 60 درصد از بریتانیایی ها (شامل انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) خواهان برکنار شدن جانسون هستند.

در صورت برکناری جانسون، 29 درصد از محافظه کاران معتقدند ریشی سوناک وزیر خزانه داری انتخاب بسیار بهتری خواهد بود و 34 درصد نیز او را انتخاب بهتری می دانند.

بعلاوه 17 درصد از محافظه کاران لیز تراس وزیر امور خارجه انتخاب بسیار بهتری خواهد بود و 36 درصد نیز او را انتخاب بهتری دانستند.

هفته گذشته نیز نظرسنجی موسسه ایپسوس موری نشان داد که از هر 10 نفر شش نفر معتقدند جانسون تا سرانجام سال آینده در این سمت باقی نخواهد ماند.

روزنامه گاردین پیش تر هفته گذشته عکسی از جانسون و بیش از ده ها نفر دیگر را در باغ محل سکونتش در خیابان داونینگ منتشر کرد که به گفته این روزنامه انگلیسی، در طول قرنطینه کرونا در ماه مه 2020 گرفته شده بود.

پیش تر و در ادامه مسائل متعدد از جمله سقوط در نظرسنجی ها و رسوایی هایی که اخیراً گریبان گیر دولت بوریس جانسون شده، استعفای یک وزیر کابینه ضربه دیگری به تداوم حیات این کابینه وارد کرد.

روزنامه مِیل آن ساندی بامداد یکشنبه گزارش داد دیوید فراست وزیر برگزیت انگلیس به دلیل ناامیدی از دولت جانسون به دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت های کرونایی بیشتر، استعفا داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1688

به "اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات دهندگان انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات دهندگان انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید