ادامه اعتراض های حامیان تیم عبدالله به تقلب در انتخابات افغانستان

به گزارش ارانیوز، پس از کابل و بغلان هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در شمال افغانستان نیز اعلام کردند که در اعتراض به تقلب گسترده و نظام مند در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان ها آمده اند.

ادامه اعتراض های حامیان تیم عبدالله به تقلب در انتخابات افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، هواداران تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در ادامه اعتراض های گسترده خود پس از ولایت کابل و بغلان، امروز در ولایت های فاریاب و تخار نیز دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

معترضان ضمن تأکید بر باطل اعلام شدن 300هزار رأی مورد اختلاف دلیل برپایی تظاهرات را تقلب گسترده و نظام مند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کردند.

براساس گزارش ها تظاهرکنندگان در ولایت فاریاب به سمت دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات رفتند و این راهپیمایی به طور مسالمت آمیز و بدون هیچ رویداد امنیتی جریان دارد.

خلیل اسیر سخنگوی فرماندهی پلیس تخار نیز به اطلاعات روز گفت که تظاهرات در این ولایت از دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات به سمت مرکز شهر شروع شده و ادامه دارد.

عبدالله: اجازه تغییر سرنوشت افغانستان از راستا تقلب را نمی دهیم

تظاهرات هواداران ثبات و همگرایی در بعضی ولایت های افغانستان در حالی کلید خورده که این تیم پنجشنبه هفته گذشته از هوادارانش خواست تا برای جلوگیری از تقلب و جدا شدن آرای پاک از ناپاک به اعتراضات مدنی دست بزنند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اما در واکنش به این درخواست تیم عبدالله می گوید که قبل از بازشماری آرا آن ها را باطل اعلام نمی کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 263

به "ادامه اعتراض های حامیان تیم عبدالله به تقلب در انتخابات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراض های حامیان تیم عبدالله به تقلب در انتخابات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید