احتمال انتقال بسیار بالای ویروس کرونا از افراد کاملا بدون علامت

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ویروس کرونا می تواند طیف وسیعی از علائم بالینی را ایجاد کند. ممکن است در برخی از افراد آلوده، هرگز علائمی ایجاد نکند.

احتمال انتقال بسیار بالای ویروس کرونا از افراد کاملا بدون علامت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

ممکن است بخش زیادی از جمعیت مبتلا به کووید 19 باشند که هنوز هیچ علائمی ندارند و ما قادر به شناسایی این موارد نیستیم. با این وجود گزارش هایی از فقدان حس بویایی در بعضی افراد بدون علامت وجود دارد. حال سوال این است که آیا احتمال انتقال این ویروس از فرد بدون علامت وجود دارد؟

شواهد موجود در زمینه پاسخ به این سوال نشان می دهد که ممکن است 50-40 درصد موارد مبتلا به کووید 19 و حتی بیشتر، تا مدت زمان طولانی بدون علامت و یا با علائم خفیف باشند.

محققان می گویند با توجه به سرعت انتشار ویروس، به نظر می رسد افرادی که بدون علامت هستند و یا علامت خفیف دارند در انتشار ویروس نقش مهمی داشته باشند. به نظر می رسد انتشار به وسیله موارد بدون علامت، شایع تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد.

نتایج یک گزارش از چین، نشان می دهد از یک گروه 78 نفری که همگی تست کووید 19 آنها مثبت بود، 42 درصد بدون علامت بودند.

از آنجایی که ویروس در بینی و دهان افراد مبتلای بدون علامت وجود دارد، وقتی افراد سرفه یا عطسه یا صحبت می نمایند، قطرات بزاق و مخاط را در هوا انتشار می دهند. این قطرات احتمالاً باعث انتقال ویروس از افراد بدون علامت به سایرین می گردد.

در مطالعه دیگری که در خصوص شیوع بیماری در چین انجام شد، نشان داده شد که افراد بدون علائم، ویروس را به آسانی به سایر افراد انتقال می دهند. شواهد نشان می دهند که انتقال از افراد بدون علائم نقش مهمی در گسترش سریع ویروس در سراسر دنیا دارد.

افراد بدون علامت نگرانی بزرگی ایجاد می نمایند؛ چرا که کنترل بیماری را (که به شناسایی موارد علامت دار تکیه دارند) تضعیف می نمایند.

تحقیقات بیشتری برای مشخص پتانسیل و نحوه انتقال ویروس از بیماران بدون علامت مورد احتیاج است.

از طرفی بعضی پژوهشگران معتقدند درست است که افراد بدون علامت هم ممکن است بیماری را منتقل نمایند ولی به نظر می رسد احتمال سرایت از افراد ناقل بدون علامت نسبت به افراد علامت دار مبتلا کمتر است؛ ولی در خصوص این ادعا که افراد بدون علامت به هیچ وجه بیماری را منتقل نمی نمایند، هنوز نمی توان با دقت و قاطعیت اظهارنظر کرد.

درحال حاضر بی خطرترین و درست ترین فرض آن است که همه افراد مبتلا به کووید 19 می توانند بیماری را منتقل نمایند ولی افراد ناقل بدون علامت احتمالا خطر انتقالشان کمتر است. برای پاسخ دادن قطعی به این سوال تحقیقات بیشتری در خصوص الگوهای انتقال از موارد بدون علامت مورد احتیاج است.

مطالعات بیشتری برای پاسخ دادن به این سوال احتیاج است. احتمال انتقال کووید 19 از فرد بدون علامت وجود دارد و این بیماران ممکن است از بیماری خود مطلع نباشند و خود را قرنطینه ننمایند.

همچنین ممکن است توسط متخصصین مراقبت های بهداشتی نادیده گرفته شوند و از این رو نامطلعانه ویروس را به دیگران منتقل نمایند. از آنجا که این بیماری ممکن است از افراد بدون علامت منتقل گردد، بهترین روش پیشگیری از ابتلا به این ویروس، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل دو متر با دیگران است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 882

به "احتمال انتقال بسیار بالای ویروس کرونا از افراد کاملا بدون علامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انتقال بسیار بالای ویروس کرونا از افراد کاملا بدون علامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید