آمریکا روزنامه دانمارکی را به علت کاربرد تجهیزات چینی تهدید کرد

به گزارش ارانیوز، سفارت آمریکا در دانمارک یک روزنامه محلی را تهدید نموده اگر استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی را متوقف نکند، اشتراک خود را قطع خواهد نمود. این تهدید در ده ها کشور دیگر نیز اتفاق افتاده است.

آمریکا روزنامه دانمارکی را به علت کاربرد تجهیزات چینی تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین این اقدام طرف آمریکایی را محکوم نموده و آن را نمونه ای از دیپلماسی قهری ایالات متحده دانسته است.

وی افزوده است: واشنگتن نه تنها با رفتار سوء خود به شرکت های چینی ظلم می نماید، بلکه سایر کشورها را مجبور به تبعیت از اراده خود نموده و حتی از رسانه های سایر کشورها می خواهد که طبق دستورالعمل های آمریکا عمل نمایند. ایالات متحده در حالی که مدعی ترویج دموکراسی و ارزش های آن است، در عمل دیگر کشورها را مجبور به پایمال کردن حقوق شرکت های چینی می نماید.

روزنامه دانمارکی Politiken هفته گذشته خاطرنشان کرد ایمیلی از سفارت ایالات متحده در دانمارک دریافت نموده که در آن از این روزنامه خواسته شده تا معین کند آیا از روترها، مودم ها و تجهیزات مخابراتی الکترونیکی پنج شرکت چینی هواوی، زد تی ای، هایترا، هایک ویژن و داهوا و نیز شرکت های تابعه و همکار با آنها استفاده می نماید یا خیر.

در ادامه این ایمیل، سفارتخانه مذکور روزنامه دانمارکی را تهدید نموده که اگر به این سوال پاسخ ندهد و از چنین تجهیزاتی استفاده کند، اشتراک آن را لغو خواهد نمود. آنالیز روزنامه یادشده حاکیست تمامی سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف دنیا درخواست های مشابهی را از رسانه های مختلف مطرح نموده اند و این مساله محدود به دانمارک نیست.

مسئولان روزنامه یادشده با رد درخواست سفارتخانه آمریکا تصریح نموده اند که تابع قوانین آمریکا نیستند و در خصوص حفظ استقلال خود جدیت دارند. بنابراین خود در خصوص طرف های تجاری مدنظرشان تصمیم می گیرند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1320

به "آمریکا روزنامه دانمارکی را به علت کاربرد تجهیزات چینی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا روزنامه دانمارکی را به علت کاربرد تجهیزات چینی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید