آقامحمدی: آموزش و ارتقای مهارت های عملی بستری برای افزایش اشتغال است

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح رویکرد توانمندسازی محلات و مناطق حاشیه ای گفت آموزش و ارتقای مهارت های عملی می تواند بستر مناسبی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی در محلات فراهم سازد.

آقامحمدی: آموزش و ارتقای مهارت های عملی بستری برای افزایش اشتغال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقا محمدی در نشست امروز - یکشنبه - تحول محلات کشور که با حضور دستگاه های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار گردید، با اشاره به اینکه پیشران تحول و پیشرفت معنادار در محلات و حوزه های حاشیه نشینی شهرهای کشور، تقویت مردم و آموزش عمومی است، گفت: باید ساکنان محلات را با آموزش های لازم به سمت کار و اشتغال آفرینی سوق دهیم.

آقا محمدی با اشاره به ضرورت هماهنگی و همکاری مابین دستگاه های ذی ربط در ساماندهی امور محلات کشور و ایجاد دفاتر تسهیل گری گفت: دفاتر تسهیلگری یکی از ظرفیت های تحول محلات کشور محسوب می شوند و از این ظرفیت باید به شکل مناسب و کارا بهره برد.

وی گفت: یکی از چالش ها در موضوع محلات و حاشیه نشینی شهرها، موضوع مهم تقسیمات کشوری است و در این خصوص باید با در نظر دریافت جمیع جهات اعم از مالی و فرهنگی تصمیم گیری گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: شهرسازی و تبدیل روستاهای عظیم به شهرها ظرفیت حاشیه نشینی را به همراه دارد و برای همین باید نهایت دقت و حساسیت در این حوزه به خرج داده گردد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه یکی از چالش های موجود در محلات حاشیه و بافت فرسوده، مساله اعتیاد است، گفت: باید به این معضل به عنوان یک بیماری مهم اجتماعی توجه کرد. تجربه نشان داده که جمع کردن محل معتادان در عمل باعث کوچ آنها به مکانی دیگر و انباشت بیشتر مسائل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه می توان با تاسیس مکان هایی معین از پراکندگی این معضل جلوگیری کرد، گفت: برای همین ضرورت دارد در کشور به سمت استفاده از ابزارهای نرم و فرهنگی در حل چالش اعتیاد حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1396

به "آقامحمدی: آموزش و ارتقای مهارت های عملی بستری برای افزایش اشتغال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقامحمدی: آموزش و ارتقای مهارت های عملی بستری برای افزایش اشتغال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید