پوشش عجیب جنگنده اف 35 خبرساز شد، عکس

به گزارش ارانیوز، ورود ناگهانی پوشش های آینه مانند به تمام جت های تاکتیکی رادارگریز آمریکا F-22، F-35، F-117 قطعاً از اواخر سال 2021 مورد توجه بسیاری نهاده شد و تا سال 2022 مکرراً در اشکال مختلف ظاهر شد.

پوشش عجیب جنگنده اف 35 خبرساز شد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اگرچه این مفهوم به دهه ها قبل برمی گردد، اکنون یک F-35C روی ناو یو اس اس آبراهام لن در سواحل کالیفرنیا این هفته با پوشش های مشابه ظاهر شد.

عکس های جت مورد بحث نشان می دهد که F-35C در حال نشستن روی ناو است. دو چیز در خصوص نمایش F-35C بسیار جالب است. اول، پوشش آینه مانند چند رنگ است که در خارج و داخل دم عمودی آن اعمال شده است.

روی هر دم تکه هایی از ورق های تیره و براق و پوشش های کاشی مانند به چشم می خورد. ظاهرا این پوشش آیینه ای بر اساس زاویه دید، از مات به شفاف، و در بعضی موارد، از براق به تیره، بر اساس جایی که بیننده از آن به آن نگاه می نماید، به شکل چشمگیری تغییر می نماید. به نظر می رسد بال های بالایی نیز دارای نوارهایی از همان تقریباً سه نوع پوشش هستند که در هواپیماهای رادارگریز دیگر دیده می گردد.

آنچه که جالب تر است واحدی است که F-35C به آن تعلق دارد VFA-125، Rough Raiders. این اسکادران به عنوان اسکادران تکمیل ناوگان (FRS) برای F-35C عمل می نماید و ظاهرا خدمه نیروی دریایی و تفنگداران دریایی را در خصوص نحوه کار با جنگنده Joint Strike Fighter نیروی دریایی آموزش می دهد. به عبارت دیگر اسکادران آزمایشی و اسکادران خط مقدم نیست. این که چرا یکی از F-35Cهایش به این فناوری تزیین می گردد، در حال حاضر تعیین نیست.

در این میان فقط تماشا نحوه ساییدگی پوشش ها در طول زمان در حین کار با واحدی با سرعت عملیاتی سنگین می تواند داده هایی باشد که ارزش جمع آوری دارد. از سوی دیگر، هواپیماهای بیشتری با تنظیمات بیشتری از مواد برای رویدادهای آزمایشی بزرگتر مورد احتیاج است.

از سوی دیگر نشانه های اولیه انتقال این پوشش به ناوگان، حتی به صورت محدود مشاهده شده است. این که چرا اسکادران آموزشی ابتدا آن را دریافت می نماید، گیج نماینده است و به نظر می رسد این جت هر سه نوع پوشش را به طور همزمان دارد، که به آزمایش مقایسه ای اشاره دارد.

  • سوخو35 یا اف35؛ کدام یک پیروز نبرد است؟/ عکس

  • سوخو 35 های در راه ایران چقدر می ارزند؟/ عکس

اگر این پوشش ها، یا حداقل یکی از آنها، از محیط آزمایش به ناوگان مهاجرت نمایند، احتمالاً اطلاعات بیشتری در خصوص آنها به دست خواهد آمد.

منبع: thedrive

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2001

به "پوشش عجیب جنگنده اف 35 خبرساز شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش عجیب جنگنده اف 35 خبرساز شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید